שיר בהמתנה לדתיים – חרדיים

רוצה להכין שיר בהמתנה לעסק? החל מ-300 ש"ח + מע"מ נא להשאיר פרטים ונציג יחזור בהקדם 👇

בעידן שבו כל אדם במגזר הדתי-חרדי מחזיק טלפון נייד והשאלה היחידה האם הוא טלפון כשר או רגיל, כל מה שצריך כדי להרגיש ייחודיים ומקוריים בהתאם לתורה והלכה הוא שיר בהמתנה לכל סוג טלפון נייד.
האם לדתיים מותר לשמוע שיר בהמתנה? איזה סוג שיר בהמתנה לבחור – שקט או מקפיץ? האם שיר עם סממן דתי או חילוני?

תורה והלכה: האם שיר בהמתנה לטלפון מותר?

מה הרב אומר על שיר בהמתנה? בעיון רב בהלכות ובפרשניות השונות לא נמצאה כל פרשנות היכולה להצביע כי שמיעת שיר בזמן צלצול ההמתנה בטלפון אסורה, ההפך שיר בהמתנה יכול לחזק את רוחם ונפשם של מי המתקשר אליכם לטלפון הנייד ובמקרים של שירים מקפיצים ושמחים מקדמים את החובה לחגוג ולשמוח.

הטלפון שלכם כשר? זה לא סותר שלא תוכלו לשים שיר בהמתנה כאשר מתקשרים אליכם. למרות שאין כל איסור לרכוש או לשמוע שיר בהמתנה, מתוך פרשנויות שונות הקשורות לשמיעת שירים במצבים שונים אנשים רבים במגזר הדתי מבצעים חשיבה על בחירת השיר בהמתנה ותקופות בשנה בהם תושמע המוזיקה בהמתנה.
כך לדוגמה, רבים העוסקים בפרשנות קולה של אישה, עשויים להתלבט בין השאלה באם מדובר בקול על במה חיה או קול שנערך ואינו בדיוק קולה האמיתי ועל כך ישנן פרשנויות תומכות המאפשרות האזנה לקולה של אישה. האם לשיר שיר של גבר או של אישה זו החלטה קשה..

לדוגמא אפשר לשים מנגינת צליל או קטע מתוך שיר של חנן בן ארי, עמיר בניון, בן סנוף, ישי ריבו, שולי רנד, גד אלבז או כל זמר חרדי-דתי שאתם אוהבים ואפשר גם לשים שיר של זמרות חרדיות כמו נרקיס שקיבלה אישור מיוחד מהרב לשיר מול גברים..וכמובן לשיקולכם בלבד.

דוגמה נוספת יכולה להיות לגבי תקופת שמיעת שירים, אנשים רבים במגזר הדתי יעדיפו שלא לשמוע מוזיקה בתקופת ספירת העומר או תשעה באב, מצופה כי לכל הפחות יחליפו את השיר בהמתנה למוזיקה רגועה יותר או יפסיקו אותו למס' שעות או ימים.

נושאים נוספים שעולים בדבר שירים בהמתנה לקהל הדתי-חרדי: העדפה כמעט גורפת של שירים בעברית או שירים יהודיים בקרב המגזר הדתי ובחירת שירים בהמתנה של זמרים דתיים או זמרים שאינם דתיים בשירים שבהם התוכן (לחן ומילים) ראויים ומתאימים למגזר הדתי.

איך שירות השיר בהמתנה עובד?

שיר בהמתנה מחליף את צליל החיוג הישן, משמעות הדבר היא כי שיר בהמתנה לא מחייב טלפון חכם – בחירת השיר נעשית דרך אתר האינטרנט של החברה, בוחרים את השיר הרצוי מזינים מספר הטלפון וקוד אימות ה SMS שקיבלתם ובכך התחברתם לשירות השיר בהמתנה (לבעלי טלפון חכם שאינו כשר, ניתן להשתמש גם באפליקציות של חברות הסלולר כדוגמת אפליקציית שיר בהמתנה של פלאפון).
את השירים תוכלו להחליף בכל רגע נתון, לפי בחירתכם, תקופות בשנה או מצב הרוח.

כיצד מבטלים את השירות? גם כאן אין קושי מיוחד, מלבד פנייה טלפונית ובקשה ממוקד השירות להסיר את שירות השיר בהמתנה, ניתן גם לשלוח דואר רשום, פקס או להגיע לאחד ממרכזי השירות של חברת הסלולר המציעה את שירות שיר בהמתנה.
כיום מלבד החברות גולן טלקום ו – 018, כל חברות הסלולר מאפשרות את שירות השירות השיר בהמתנה, כאשר החברות המובילות והמשקיעות ביותר למגזרים רבים, בניהם המגזר הדתי, הם שיר בהמתנה של חברת פלאפון והוט מובייל.

שיר בהמתנה, כמה זה עולה? איזה שיר בהמתנה בוחרים במגזר הדתי?

שיר בהמתנה נחשב בעבר לשירות שאינו זמין לקהל הרחב ויקר יחסית, כיום המוזיקה בהמתנה נמצאת בעלייה בקרב לקוחות הסלולר מכל קצוות הארץ, הזמינות והגיוון גדלים ומחיר השירות קטן.
עבור עלות השירות החודשית של שיר בהמתנה תשלמו בטווח הנע בין 5.5-11.5 ש"ח בחברות הסלולר השונות, כאשר עלות הורדת שיר בהמתנה חדש הינה 5 ש"ח בממוצע חברות הסלולר וכן קיימת אפשרות בחלק מחברות הסלולר לרכוש חבילת הורדת שירים ללא הגבלה בטווח מחירים הנעים בין 9.5-16.5 ש"ח לחודש.
חברות סלולר רבות יציעו לכם "מחסן שירים בהמתנה", בו ניתן יהיה להחליף שירים שהורדתם וללא עלות נוספת.
על השירות השיר בהמתנה המתקשרים אליכם לא יחויבו.

כמו בכל מגזר, השירים בהמתנה משתנים בהתאם ללהיטים ותקופות שונות, כאשר בקטגוריות השונות בחברות הסלולר (מוזיקה יהודית/מסורתית) ניתן למצוא את השירים של קינדרלעך, שמחה פרידמן, נמואל, גד אלבז, יעקב שוואקי, יונתן שינפלד, יונתן רזאל, אודי דוידי ורבים וטובים אחרים.
מלבד מוזיקה המוגדרת במפורש למגזר הדתי, דתיים רבים בוחרים גם במוזיקה שקטה או מקפיצה אחרת ובתנאי כי מדובר על מוזיקה מכבדת וראויה כדוגמת הזמרים ישי ריבו, קובי אפללו, נתן גושן, מוזיקה קלאסית ועוד.